MIKROSyS consulting services
Zpět MIKROSyS Homepage > AKTUALITY

Paradox obchodního neobchodování

    Při naši práci, kdy pracujeme s velkým počtem firem a podnikatelů jsme narazili na velmi zajímavý a zároveň nepochopitelný fenomén v malých a středních firmách. Chybí cílená snaha po řízeném a úspěšném obchodování. Prostě chybí obchodní pravidla.

   Obchoduje většinou majitel nebo ředitel firmy. Ten potom nemá čas se věnovat firmě, řídit ji a tak celá oblast firemních procesů trpí a postrádá péči manažera. Důsledky jsou tristní, ale jejich vysvětlení je nad rámec této úvahy.

 
Úspěšný obchod lze přitom podpořit relativně rychle s dostupnými prostředky. Těm manažerům, kteří se našli ve výše uvedeném doporučuji se zabývat alespoň těmito pravidly:

 1/ Co a Komu chceme prodávat

 – je potřebné znát cílové skupiny zákazníků, přesně definovat náš produkt, znát potřeby a nákupní motivy našich zákazníků. Jednoduchými nástroji je například SWOTT analýza. Pokud nevíte jak na to, stačí jednodenní konzultace a pohnete se významně z místa.

2/ ZÁKAZNÍK o nás musí vědět (distribuční a komunikační kanály)
- můžeme mít skvělé výrobky za skvělé ceny, můžeme poskytovat sebelepší služby, vše je k ničemu, pokud se o nás potenciální zákazník nedozví a pokud nás nekontaktuje. Zde je nejdostupnějším, nejlevnějším a i nejúčinnějším nástrojem doby internet. Že máte internetové stránky? Možná, ale důležité je jaké jsou, jaké poskytují informace, jak motivují ke kontaktu, jak jsou dohledatelné …. Složité? Pro laika ano, ale proč nevyužít služeb těch, kteří to umí a přitom jsou realisté co do ceny a požadavků. Zde doporučujeme např. http://www.banan.cz/produkty/webove-stranky-zdarma. Webové stránky za 450,-Kč, levný provoz, 100% procentní podpora.

3/ OBCHODNÍ PRAVIDLA A ZÁSADY – (obchod je normální proces)
- je potřebné si nastavit pravidla pro komunikaci, termíny odezvy, automatizovat systém nabídek, sledování termínů a tak dále …. k tomu nám dobře poslouží software podpora pro řízení obchodních příležitostí. Odborně se tyto produkty nazývají CRM systémy. Já doporučuji např. CRM eWAY, který je uživatelsky velmi jednoduchý a přitom umí vše, co je potřebné. Navíc je v jednouživatelské verzi zadarmo. I já jsem s touto verzí začínal. Vše potřebné naleznete na http://eway-crm.cz/download 

   Proč vám doporučuji tyto produkty? Žádné provize, nic takového. Sám je používám a jsem s nimi spokojený. Vím, co vše umí a mohu je proto doporučit s dobrým svědomím. Dejte se do toho. Možná najdete svoje vlastní „moudra“ a vlastní cestu. Důležité je, že půjdete dopředu a začnete být úspěšní.

 
Společnost
  
Jméno a příjmení
  
Telefon
  
Email
  
Požadavek

Opiště kód obrázku: