MANAGEMENT ÚSPĚCHU
Management (organizování a řízení) má svá pravidla, jejichž správná aplikace vede k cíli. Tím cílem je úspěch. Úspěch vyjádřený v zisku, spokojenosti zákazníků, zájmu trhu, pozitivním hodnocením odborné veřejnosti a zájmem investorů. ISO normy, kterým jsou věnovány jiné sekce této internetové prezentace, přináší tu výhodu, že jsou-li správně uplatněny, zajistí komplexní přístup ke všem nezbytným oblastem managementu. Systém bude úspěšný. To však neznamená, že bez ISO norem to nejde.
Management zaměřený na výsledek je určen:
- Pro firmy, které chtějí dále zvyšovat svoji úspěšnost a hledají nové impulsy
- Pro firmy, které řeší dílčí problémy s managementem
- Pro firmy, které nechtějí investovat do nákladných certifikací, jsou však zapojeny do výrobních a dodavatelských řetězců, které po nich vyžadují postupy obvyklé v systémech podle ISO norem
- Pro firmy pracující v segmentu automotive a nebo pro velké světové firmy
- Pro začínající firmy, které nebudují svůj management na pokusech a náhodách
- Pro firmy, které potřebují dobudovat management akceptující zákonné požadavky na podnikání
Jak nejlépe začít?
Předně nás kontaktujte ...Kontaktní centrum ……neprodleně se s Vámi spojíme a ujasníme si Vaše potřeby.
Ideálním začátkem je provedení jednodenního auditu managementu Vaší firmy. Získáme společnou představu o současném stavu a možnostech, kterými disponujete, na jejichž základech budeme schopni zpracovat reálný plán dalších činností . Získáte zároveň nestranný, ničím nezatíženy a objektivní pohled na Vaši firmu. Výstupem auditu je zpráva o zjištěních a návrhy možných variant dalšího postupu.
V čem Vám budeme prospěšní?
Úspěch a výkonnost musí být plánována
- Zpracování podnikatelské vize, Podnikatelského záměru, SWOTT analýzy
- Zavedení systému řízení rizik – risk management
- Implementace zákonných norem a požadavků technických norem do procesů firmy
- Vybudování systému plánování výsledků, cílů, ukazatelů - controllingový systém
- Návrh systému řízení vztahů se zákazníky a uplatnění požadavků zákazníků do procesů firmy – management orientovaný na zákazníka
- Navržení systému vnitřní kontroly – controllingový systém, systém Benchmarkingu
- Navržení systému řízení pravomocí a odpovědností pracovníků a základních pravidel provozu firmy
- Návrh a standardizace firemních produktů, řízení životního cyklu výrobků
- Návrh a standardizace výrobních a prodejních procesů a naplánování metod jejich produktivity- procesní řízení
- Návrh systému způsobilosti pracovníků a řízení růstu jejich schopností
Implementace a využití navržených standardů
- Zaškolení pracovníků a jejich koučink při osvojení zavedených procesních standardů
- Zpracování a využívání dokumentace, návodek a pracovních instrukcí pracovníky
- Využití informačních systémů podporujících produktivitu práce, kontrolní mechanismy a získávání objektivních dat
- Řízení prodejních a distribučních procesů, cest a jejich výkonnosti
- Řízení nákupu a vztahů s dodavateli
- Vzdělávání pracovníků, koučink zaměřený na produktivitu práce a dosahování plánovaných výsledků
- Řízení kvality výroby a služeb jako nástroj spokojenosti zákazníků a snižování výrobních nákladů
- Systém logistiky vstupů, skladových zásob a distribučních kanálů s cílem minimalizovat ztráty a potřebu finančních prostředků
K výsledkům se musíme propracovat přes pravidelnou a trvalou kontrolu
- Zavedení účinného systému kontroly vstupů
- Zavedení mezioperačních a výstupních kontrol
- Systém spořivého a účinného měření – metrologie
- Pravidelná hodnocení plánů, prezentace výsledků a opatření k zvýšení výkonnosti - controllingové výstupy
- Hodnocení spokojenosti zákazníků
- Interní sebehodnocení
Úspěšný systém managementu se musí trvale vyvíjet
- Řešení problémů, reklamací a stížností tak, aby se již neopakovaly – systémové řešení kořenových příčin
- Výroční hodnocení výkonů a úspěchů jako podklad pro nové kolo plánování
- Inovace produktů
- Zajištění vnějších zdrojů, výhodných aliancí a kooperací
- Projekty snižování provozních a výrobních nákladů - reeingineering procesů
- Projekty trvalého zvyšování produktivity práce
Neakreditované certifikáty
Projekty mohou být završeny neakreditovanými certifikáty pro odbornou veřejnost a zákazníky. Jedná se o certifikát, který zákazníkům nebo partnerům prokazuje, že firma aplikovala požadavky vybrané normy, řídí se jimi a prověřuje jejich účinnost. Neakreditované certifikáty nenahrazují certifikáty vystavené akreditovanou certifikační společností a mají pouze omezený okruh použití. Na druhé straně významně šetří firemní prostředky. Neakreditovaný certifikát může být dočasným řešením a mezikrokem. Více informací v sekci Neakreditované certifikáty